6 клас мова презентація Повторення
28.05.2023
Українська мова
Урок 41-42Повторення в кінці року. Підсумковий урокДобрий день, діти. Подивіться за вікно. Який ви бачите там пейзаж? (Сонячний, весняний, квітучий тощо.) Сідайте. Правда, радісно від тепла, сонця? Тож нумо літо закликати. Ось бачите, вже розпустилися гілочки, а бджілки вже збирають перший мед. Так і ми з вами візьмімо найкращу рису у неї, а саме - працьовитість. Сподіваюсь, вона вам не завадить. Розгорніть зошити, запишіть число і тему сьогоднішнього уроку. Чого ми сьогодні повинні навчитись? Правильно. Фронтальне опитування• Які розділи науки про мову ми вивчили в цьому навчальному році? • Що вивчає морфологія? Орфографія? • Чому шість частин мови називають самостійними? • Чим відрізняється прислівник від інших частин мови? • Яке завдання мають службові частини мови? • Чому вигук є окремою частиною мови? • Які частини мови ми називаємо іменними? Чому? Завдання 1Вам подано текст з підкресленим словом. Вказати, до якої частини мови воно належить і довести свою думку, наводячи аргументи, які це підтверджували б. БЕРЕЖИ ЗДОРОВ'Я Інколи людина не замислюється про збереження здоров'я: нерегулярно харчується або переїдає, порушує свій розпорядок дня, по десять годин на добу проводить перед комп'ютером, не робить ранкової гімнастики. Спочатку це призводить до незначних розладів, та надалі здоров'я людини може значно погіршитись. Людина — частина природи. Сонце, повітря, вода — це природні чинники. Вони сприяють зміцненню здоров'я та інколи можуть шкодити. Сонячні промені, повітряні ванни та водні процедури — чудовий спосіб для загартовування.
• Складіть поради щодо загартовування за допомогою сонця, використавши словосполучення: прогулянки у вихідні дні, туристичні походи. • Складіть поради щодо загартовування за допомогою води, використавши словосполучення: вмивання і обтирання водою вранці, вмивання протягом дня, ванна для ніг. • Складіть поради щодо загартовування за допомогою повітря і ходіння босоніж, використавши словосполучення: вранішня зарядка, провітрювання кімнати, прогулянки у вихідні дні, туристичні походи. • Складіть поради-застереження від сонячного удару, переохолодження у воді, використавши словосполучення: активне сонце, штормове попередження. Зробіть морфологічний розбір виділених слів.
Не забуваймо про фізкультхвилинку! Завдання 3
Ознайомся з пам'яткою безпечної поведінки під час літніх канікул, виправ орфографічні помилки. ПАМ'ЯТКА безпечної поведінки під час літніх канікул 1. Гуляти й гратеся можна в місцях, які призначені для цього. 2. Небезпечними для ігор можуть бути сходи, підвали, горища, будівелні майданьчики, ліфти. 3. Під час ігор у небеспечних місьцях можна одержати травми й калітства різного ступеня тяшкості. 4. Під час ігор не варто димонструвати свою хоробрісьть одно літкам, стрибаючи з виликої висоти, пірнаючи з крутих схилів на вилику глебену, здираючись якнайвище на дирева. 5. Під час літьнього відпочинку слід поводитися так, щоб не мати дорікань із боку дорослих. 6. Під час канікул слід, як і раніше, дотримуватися правел техніки пожежної беспеки. 7. Неможна брати в руки не знаьомі придмети, кидати їх у вогонь, гратися ними. Найкраще повідомити про місьце їхнього знаходження дорослим. 8. Під час відпочинку на узбережі слід обовязково дотримуватися правил повидінки на воді й поблизу єї. 9. Одяг та взутя для відпочинку слід вибирати згідно із сизоном. 10. Після контакту зі свійськими тваринами слід добре вимити руки з милом. 1. Гуляти й гратися можна в місцях, які призначені для цього. 2. Небезпечними для ігор можуть бути сходи, підвали, горища, будівельні майданчики, ліфти. 3. Під час ігор у небезпечних місцях можна одержати травми й каліцтва різного ступеня тяжкості. 4. Під час ігор не варто демонструвати свою хоробрість одноліткам, стрибаючи з великої висоти, пірнаючи з крутих схилів на велику глибину, здираючись якнайвище на дерева. 5. Під час літнього відпочинку слід поводитися так, щоб не мати дорікань із боку дорослих. 6. Під час канікул слід, як і раніше, дотримуватися правил техніки пожежної безпеки. 7. Не можна брати в руки незнайомі предмети, кидати їх у вогонь, гратися ними. Найкраще повідомити про місце їхнього знаходження дорослим. 8. Під час відпочинку на узбережжі слід обов'язково дотримуватися правил поведінки на воді й поблизу неї. 9. Одяг та взуття для відпочинку слід вибирати згідно із сезоном. 10. Після контакту зі свійськими тваринами слід добре вимити руки з милом.

27.05.2023
Українська мова
Урок 39-40Повторення в кінці року. Орфографія. МорфологіяСтанція «Ерудит»∎ Що таке орфографія?∎ Що вивчає орфографія?∎ Які орфограми вивчали протягом року? Наведіть приклади.∎ Яку допомогу надає орфографічний словник?Станція «Вибіркова»► Спишіть прислів’я, розкриваючи дужки. Доведіть можливість варіантів.1. Аби руки (і, й) охота, буде зроблена робота. 2. Бджола мала, а (і, й) та працює. 3. (В, у)пертість (і, й) труд (в, у)се перетруть. 4. (В, у)се (в, у) роботі, як віл (у, в) ярмі. 5. (І, й) ночі не має, (у, в)се робить (і, й) робить. 6. Риба (у, в) воді, а людина (в, у) труді. 7. Хто не працює (в, у) будні, тому (і, й) вихідного нема. 8. Щастя (і, й) труд поруч живуть.Станція «Ти — редактор»Фронтальна робота► Прочитайте текст. Дайте відповіді на питання. Виправте помилки, допущені автором, та запишіть текст у зошити.Своєрідним жиночим обирегом в Украіні завжди був віночок. І нині, як і в давнену з ранйого детинства кожна дівченка вчится виплітати з різного зілля віночьки. Віночьок служив не тільки окрасою голови дівчіни, він був «знахарем душі», бо в нйому є ча клунська сила, щьо і боль знімає, і волосся биреже.До віночька впліталося богато різних квітів. Переважна більшість із них має лікувалні властивосьті. Всйого у українському вінку дванадцять квіток, і кожна з них є своєрідним лікарьом і оби регом (М. Крущук).1. Жіночим оберегом віночок був:А в Украіні;Б в Росії;В в Білорусії.2. Дівчинка вчиться виплітати:А з трав;Б із зілля;В з квітів.3. Віночок служив не тільки окрасою голови дівчини, він був:А знахарем голови;Б знахарем тіла;В знахарем душі.4. Всього в українському вінку:А двадцять квіток;Б дванадцять квіток;В десять квіток.Станція «Скарбничка мудрих думок»► Допишіть прислів’я. Підкресліть у них орфограми, обґрунтуйте правилами. Поясніть їхнє значення.Варіант 11. Дівочі … (сльози) — то весняний дощ. 2. Не кажи — не вмію, а кажи … (навчусь).Варіант 21. Добре ім’я краще … (багатства). 2. Кінь на чотирьох ногах і то … (спотикається).Станція «Шифрувальник»Фронтальна робота (усно)► У яких групах приголосних відбувається спрощення?Тиждень — тижня (ЖДН) — (ЖН); проїзд — проїзний (ЗДН) — (ЗН); честь — чесний (СТН) — (СН); щастя — щасливий (СТЛ) — (СЛ); ремесло — ремісник (СЛН) — (СН); сонце (ЛНЦ) — (НЦ); скло (СТКЛ) — (СКЛ); сердечний — серце (РДЦ) — (РЦ); горно — гончар (РНЧ) — (НЧ); місто — міський (СТСК) — (СК); брязкати — брязнути (ЗКН) — (ЗН); плюскати — плюснути (СКН) — (СН).Станція «Розподільна»Самостійна робота. Розподільний диктант► Розподіліть слова у дві колонки: 1) слова, у яких відбувається чергування голосних; 2) чергування приголосних. З однією па рою складіть речення. Назвіть частини мови, якими виражені члени речення. Поставте до них запитання.Пекти — випікати; крига — крижина; котити — катати; берег — узбережжя; нести — носити; клонити — кланятись; свекруха — свекрушин; мести — замітати; вечоріє — вечір; брести — бродити; гонити — ганяти; деру — задирати; воля — вільний; жінка — жін чин; нога — нозі; рух — у русі.Станція «Чи розумієш ти?»► Поясніть написання префіксів. Запишіть фразеологізми і розтлумачте їхній зміст.1-ша групаПр. .кусити язика.Впадати в ро..пач.Сидіти, ..клавши руки...виватися в’юном.2-га групаНаші дороги розходяться.Серце не прихиляється.Серц ..тискається.П..р..ливати з пустого в порожнє.3-тя групаНіде голову пр..хилити.Ро..пустити язика.Бучу .. колотити.Сльозами горя не..долати.Станція «Поетична»► Прослухайте вірш. Про яке чергування звуків йдеться? Наведіть власні приклади чергування.ЯК ЧЕРГУЮТЬСЯ ГОЛОСНІВ переливах слів ми радіВідтінити тут одне;Там де і в закритім складі,У викритім — о та е.У закритім складі кінь,У відкритому — коня.Поміркуй над цим, прикинь —Не поїдем навмання.У закритім складі гість,У відкритім — гостя жди.У закритім складі шість.У відкритому — шести.На кінець тут приклад дам:Лебідь — лебедя; обід — обода,Невід — невода, чобіт — чобота…А є й виняток: хобот — хобота.А й ще сучасніший: робот — робота.Д. БілоусСтанція «Розумник»► Спишіть слова, вставляючи пропущені букви. Позначте орфограми. Поясніть вибір написання.Допом..гати, розпл..тати, відм..рати, підб..рати, вит..кати, вим.. гати, вх..пити, ск..чити, зач..пати, вим..сти, застр..лити, відб..ріть, підп..рати.Станція «Підсумкова»Ось ми і на околиці країни Орфографії. Звичайно, не всіх мешканців ми відвідали, бо багатьох ви ще зовсім не знаєте. Нові орфограми будете вивчати в наступних класах. Сьогодні ви добре попрацювали. Завдяки своїй наполегливості, старанності, ви засвоїли багато орфограм, а отже, підвищили рівень грамотності. Перегляньте наш маршрут і ще раз пригадайте, на якій станції і з якими орфограмами ми працювали. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯСтанція «Попрацюємо вдома»► Придумайте власну вправу на одне з орфографічних правил.
Українська мова
25.05.2023
Українська мова
Урок 38
Повторення в кінці року. Орфографія
Бесіда.
— Який розділ науки про мову вивчає правильне написання слів?
— Як дослівно перекладається грецьке слово орфографія?
Орфографічний практикум
Вставте пропущені букви. Виділіть у словах орфограми.
Рождаєт..ся м..лодія осін..я і м’яко на пл..че кладе кр..ло. (Б. Олійник) Сипл..т..ся, ос..па..т..ся листя, горбляться б..рези, плаче і посміха..т..ся крізь сл..ози осінь. (М. Стельмах) Є щастя в кожній боро..ьбі, коли м..та бл..зька, ясна. (Я. Воронько)
Розподільний диктант
Розподілити на три групи числівники: прості, складні, складені.
Кількасот, п’ятий, сто, тридцять сім, нуль цілих тридцять п’ять сотих, два, обидва, дванадцять, п’ять, сто вісімдесят шість, дев’яносто, дві п’яті.
Пояснювальний диктант
Записати речення, знайти займенники, визначити розряд за значенням, провідміняти вона, свій.
Без ядра горіх ніщо, як і людина без серця. Мудрим ніхто не вродився, а навчився. Весна ледачого не любить, вона проворного голубить. Кожна лисичка свій хвостик хвалить.
22.05.2020
Українська література
Урок 13-14
Степан Руданський. «Добре торгувалось». Співомовки С.Руданського − унікальне явище у світовому письменстві. "Запорожці у короля"
1. Перегляньте відеоурок за посиланням
2. З відео запишіть паспорт твору: тему, ідею, основну думку, композицію.
3. Опрацюйте матеріал підручника стор.223-227
4. Виконайте тестування за посиланням
Завдання необхідно виконати
до 24 травня 20:00
21.05.2020
Українська мова
Урок 36-37
Повторення в кінці року. Словотвір. Орфографія
1. Пригадайте матеріал, даючи відповіді на питання
3. Виконайте тестування за посиланням
Завдання необхідно виконати до
22 травня 14:00
20.05.2020
Урок 34-35
Лексикологія. Повторення
1. Повторити тему, дати відповіді на питання
2. Рубрика "Культура мовлення". Запам'ятай!!!
3. Виконати тестування за посиланням
Завдання необхідно виконати
до 21 травня 14:00
Немає коментарів:
Дописати коментар