Навігація

777

БЛОГ УЧИТЕЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ КОВАЛЬЧУК НАДІЇ ПЕТРІВНИ. РАДА ВІТАТИ ВСІХ ВІДВІДУВАЧІВ САЙТУ!

Олімпіади

Олімпіади

 
Завдання І етапу учнівської олімпіади
з української мови та літератури
8 клас
2021-2022 н.р.
 
Українська мова
І. Напишіть твір за картиною О. Охапкіна, використовуючи поетичні означення, речення зі складеними присудками, односкладні речення.

ІІ. Запишіть речення, розставте пропущені розділові знаки. Виконайте його повний синтаксичний розбір (підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте загальну характеристику речення).
Подаруй мені доле сто літ і ще день (Д. Павличко).
6 балів
 
 
ІІІ. Лінгвістичний бліц.
1. Чи є відмінність у написанні словосполучень (Ш,ш)евченківський словник та (Ш,ш)евченківські дні? Свою відповідь обґрунтуйте.
2. Поєднайте подані числівники з іменниками.
Три (відсоток), півтора (кілограм), чотири (місяць), три з чвертю (метр).
3. Підберіть синонімічний ряд із фразеологізмів до словавихваляти.
4. Виправте помилки у слововживанні.
Кидається в око, іде до обличчя, вимушена міра, поступило в продаж.
5. Поставте наголоси в поданих словах.
Нарозхват, косий, голіруч, маркетинг, вибоїна, жалити, ведмедиця, камфора.
      6. Перепишіть речення, поставивши розділовий знак. Підкресліть виділене слово як член речення.
Одна в поета правда чистота (Т. Шевченко)
6 балів
 
Українська література
І. Дайте відповідь на запитання, дотримуючись чіткості та лаконічності у висловлюваннях. 
1.  Назвіть образи-символи поезії Т. Шевченка «Ой три шляхи широкії».
2.  В. Голобородько у вірші «З дитинства: дощ» («Я уплетений…») пише:
Але усім тепло,
усі знають: дощ перестане,
і хто напасеться, хто набігається,
хто нахитається,
хто насидиться на горі,
хто належиться…
Хто ці всі? Запишіть.
3.  Назвіть основний мотив вірша «Давня весна» Лесі Українки.
4.  Кому з письменників належать слова: «Я стримаю серце своє, українське розхристане серце»?
5. Хто із письменників про свої твори сказав: «Моє слово не вогнисте, у моїй поезії – метелики, бджоли. Але я засвідчую перед світом, Богом і людьми: тут Україна, і ви українці»?
6. Запишіть епітети з твору «Осінь» В. Сосюри, якими поет назвав кольори осені й неба.
6 балів
ІV. Складіть паспорт твору.
На шибі вікна замерзле відлуння розмаїття думок,
За вікном дерева в своїх снах…
1.  Автор. 2. Назва твору. 3. Вид лірики. 4. Основний мотив.  5. Основна думка. 6. Художні засоби.
6 балів   
Усього балів – 39.
Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
з української мови та літератури
9 клас
2018-2019 н.р.
Українська мова
І. У вигляді твору-роздуму розкрийте одну із запропонованих тем:
Велика користь буває людині од учіння книжного. Бо се ріки, що наповнюють Усесвіт увесь (Ярослав Мудрий).
Тоді лише пізнається втрата часу, коли він утрачений (Григорій Сковорода).
Пам’ять – сила. Завдяки історичній пам’яті людина стає особистістю, народ – нацією, країна – державою (М. Грушевський).
Наведіть два-три переконливі докази, що найкраще аргументуватимуть ваші міркування, проілюструйте їх прикладами з художньої літератури,  історичними фактами або випадками з життя.
12 балів
 
ІІ. Запишіть речення, розставте розділові знаки. Виконайте синтаксичний розбір речення (підкресліть члени речення, побудуйте структурну схему, дайте загальну характеристику всій конструкції й компонентам як простим реченням), надпишіть частини мови.
Утни батьку щоб нехотя на весь світ почули що діялось в Україні за що погибала за що слава козацькая на всім світі стала! (Т. Шевченко)
8 балів
 
ІІІ. Лінгвістичний бліц.
1.    Поясніть значення лінгвістичних термінів асиндетон, флексія.Проілюструйте відповідь прикладами.
2.    Складіть  речення з двома виразами, що вживаються і в прямому значенні, і як крилаті вислови з Біблії.
3.    Запишіть словами поєднувані з даними іменниками кількісні числівники. Розкрийте дужки, поставте іменники й числівники в потрібних формах.
76 (гривня), 183 (кілометр), 6 (вівця), 4,5 (гектар).
4.    Утворіть назви людей за місцем проживання або національністю, виділіть суфікси.
Гадяч, Прага, Донецьк, Словенія.
5.      До застарілих слів доберіть українські відповідники. Укажіть вид застарілої лексики.
          Правотар, зигзиця, брань, подаяніє.
5 балів
 
ІVВідредагуйте речення.
Читаючи повість, мені хочеться разом з її героями переживати цікаві пригоди. В адрес вчительки було сказано багато хорошого. Заміну уроків провели згідно наказу директора. По всім питанням ти дав вірну відповідь. Кожна людина має мати свій любимий фах.
5 балів
 
 
 
Українська література
 
І. Дайте відповіді на запитання, додержуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях.
1.  Кому належать слова «Сидячи на санях, помислив я в душі своїй і воздав хвалу богові…»? Що означає підкреслений вираз?
2.  Хто з українських поетів-романтиків уперше звернувся до медитації як жанрової форми філософської лірики? Назвіть найвідоміший романс цього автора.
3.  Як ви розумієте слова Ярославни:
Полечу, – каже, – зозулею по Дунаю,
Умочу бобровий рукав
У Каялі-ріці,
Обмию князеві криваві рани
На тілі його дужому!»
Чому саме бобровий рукав?
4. Який вид збірників житій має іншу назву «Отечники»?
5. Назвіть виразні національні особливості стилю бароко в Україні.
6. Хто став прототипом Тараса Бульби?
7. Дайте визначення терміна «макаронічна мова».
8. Що таке фантасмагорія? У якому творі Т. Шевченко застосовує цей прийом?
8 балів
ІІ. Складіть паспорт твору за поданим уривком.
Підстерігає грішний праведного і скрегоче на нього зубами своїми. Господь же посміюється над ним, бо бачить, що прийде день його. Оружжя видобули нечестиві, натягли лука свого, [щоби] постріляти нищого і вбогого, заколоти праведних серцем. Оружжя їх увійде в серця їх, і луки їх сокрушаться. Лучче єсть у праведника мале, аніж багатство беззаконників велике. Бо рамена грішників сокрушаться, а праведників укріплює господь. Так що нечестиві погибнуть, а праведним він чинить милосердя і дає. Бо ті, що їх благословляє він, унаслідують землю, а прокляті ним – вигинуть.
1. Автор. 2. Назва твору. 3. Рік видання. 4. Тема. 5. Особливості композиції. 
6. Основна думка. 7. Актуальність.
 
7 балів

Немає коментарів:

Дописати коментар